Skip to main contentSkip to navigationSkip to search
Beställ
Kontakt

Support

Ladda ner Appen från AppStore eller Google Play

Kontakta oss

Ring eller maila oss om du har frågor eller problem.

Telefon: 08-13 21 31
E-mail: konsument@iboxen.com

Vanliga frågor


Jag ska hämta ut ett paket­ men har inte fått någon SMS-avisering, hur får jag tillgång till min engångsnyckel?

Om du inte har fått en SMS-avisering med länk till din engångsnyckel så kan du ladda ner appen genom QR-koden nedan och på så vis få tillgång till nyckeln i din telefon.

Behöver jag ha ett mobilt BankID för att kunna hämta ut paket­ via iBoxen?

Ja, för att få tillgång till din krypterade nyckel behöver du kunna identifiera dig med mobilt BankID på den enhet du använder för att hämta ditt paket­. Läs mer om hur du beställer ditt mobila BankID på https://support.bankid.com/sv eller ta kontakt med din bank för mer information.



Jag ska hämta ut ett paket­ men har ännu inte fått nyckeln till mitt fack, vad ska jag göra?

iBoxens skåp kommunicerar med mottagaren av paket­en via Bluetooth. För att få tillgång till nyckeln till ditt fack måste du stå i närheten av den box där ditt paket­ finns att hämta upp.



Vad behöver jag för att kunna hämta mitt paket­ i iBoxens skåp?

Förutom mobilt BankID behöver du också säkerställa att appen har tillgång till Bluetooth och platstjänster. Detta justerar du under inställningar i din smartphone.



Jag har problem med att öppna facket och hämta mitt paket­, vad ska jag göra?

Om facket till ditt paket­ inte öppnas eller du har några andra tekniska bekymmer kan du gå in och anmäla problemet i appen så åtgärdar vi detta så fort vi kan och återkopplar sedan till dig. Om det uppstår något annat problem kopplat till din leverans­, kontakta transportören så hjälper de dig.

Nedan finns kontaktuppgifter till alla transportörer som är uppkopplade mot iBoxens nätverk av paket­boxar.