Skip to main contentSkip to navigationSkip to search

2021-11-16

iBoxen och Mina Paket­ startar samarbete

iBoxen bygger en helt ny rikstäckande infrastruktur för leverans­boxar utomhus som är tillgängliga dygnet runt. Det innebär att alla Sveriges 4,7 miljoner hushåll - i såväl landsbygd som stad - enkelt och bekvämt kommer att kunna hämta och returnera sina paket­ via en leverans­box nära sin bostad eller där de dagligen passerar – oavsett var de handlar sina varor och vilken transportör som levererar dem.

Infrastrukturen med boxar är öppen för samtliga transportörer på marknaden och nu blir iBoxen partner till den marknadsledande paket­spårningsappen Mina Paket­.

Alla paket­ som ska levereras till iBoxens leverans­boxar ska enkelt kunna spåras i appen Mina Paket­. Mina Paket­ har miljontals användare, som spårar hundratusentals paket­ dagligen, och är en viktig del i det nordiska ekosystemet för e-handeln. Idag kan man som slutkonsument spåra paket­ från mer än 20 olika transportörer. Inom ett par år kommer iBoxen se till att alla svenska hushåll har en leverans­box nära sin bostad eller där de dagligen passerar. Från och med nu ska iBoxen tillsammans med Mina Paket­ nå ut med information om leverans­er som ska till iBoxens leverans­boxar.

– Alla svenska konsumenter som e-handlar regelbundet använder appen Mina Paket­ för att spåra sina beställningar. För oss är det viktigt att nå ut till slutkonsumenten oavsett vilken transportör som levererar paket­en. Därför är det en självklarhet för oss att ingå ett samarbete med nShift och Mina Paket­, säger Anders Holm, CCO på iBoxen.

– Att två transportörsneutrala aktörer tillsammans kan göra det ännu enklare för alla oss som handlar på nätet känns verkligen som en win-win, säger Axel Lindgren e-handelsexpert på nShift.

Mer information om:

nShift och Mina Paket & iBoxen

Tillbaka till nyheter

Presskontakt

Markus Trautmann

Markus Trautmann

Tel: +46 721-417 417
Email: markus.trautmann@iboxen.com